Spar på kontorartiklerne

Spar på kontorartiklerne

Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Som håndværker er der mange udgifter, som det er svært at sende en regning direkte videre til kunden på. Det er alle de udgifter der ikke er direkte forbundet med det stykke arbejde der bliver udført. Det er ikke svært at argumentere for at kunden skal betale arbejdsløn, servicevogn, materialer og den slags. Det er sværere at argumentere for, at kunderne i sidste ende også skal betale for de andre udgifter, der er forbundet med at drive en virksomhed.

Der er udgifter som at få lavet hjemmeside, markedsføring, kontor og lignende, der naturligvis ikke er kundernes problem, men i sidste ende er der kun dem til at betale for dem, hvilket bliver udregnet i de timepriser, man tager for sit arbejde. Jo lavere man kan holde alle de omkringliggende udgifter, der er i forbindelse med at drive en forretning, jo bedre chance har man også for både at lave et overskud, men også for at tilbyde konkurrencedygtige priser.

Ofte er der ikke de store udgifter der løber op, fordi der bliver budgetteret med disse, det er i mindst lige så høj grad mange mindre udgifter, der udvikler sig til at blive nogle store poster, når de bliver lagt sammen. Det kan være alt fra kuverter, porto til blækpatroner og meget andet. Der er nogle udgifter som man har svært ved at gøre noget ved som eksempelvis prisen på et frimærke, men eksempelvis blækpatroner er noget man godt kan spare på, hvis man shopper dem online, som eksempelvis hos InkPro.

Spar på papiret

Generelt kan der være rigtig mange penge at spare, hvis man kan skære godt ned på udgifterne i forbindelse med papir. For mange er det en vane at man printer en faktura og sender til kunden, men i langt de fleste tilfælde vil kunderne lige så gerne have det elektronisk på en mail. Sendes de elektronisk sparer man typisk omkring 10 kroner med porto, papir og kuvert – det lyder igen ikke af meget, men hvis der er mange kunder i virksomheden løber det alligevel op.